Alexandria menestyi erinomaisesti yksityispankkien vertailussa

Jaa sivu

Alexandria menestyi erinomaisesti yksityispankkien vertailussa. Alexandrian vahvuuksista esiin nousivat erityisesti henkilökohtaiseen palveluun ja asiakaskohtaamisiin liittyvät asiat. Tiedot käyvät ilmi Yksityispankit 2016 -tutkimuksesta, jossa vertailtiin suomalaisia yksityispankkeja ja private banking –palveluja. Tutkimukseen osallistui viime vuonna lähes 3200 Osakesäästäjien keskusliiton jäsentä, joista noin 600 oli eri yksityispankkien asiakkaita.

Tutkimuksen mukaan Alexandria erottautuu asiakassuhteiden hoitamisessa edukseen. Alexandria sai tutkimuksen korkeimmat pisteet asioinnin miellyttävyydessä ja yhteyshenkilön pysyvyydessä. Tapaamisten laatu ja yhteyshenkilöiden ajan riittävyys sai asiakkailta runsaasti kiitosta, mikä kertoo osaltaan asiakaspalvelun onnistumisesta. Alexandrian sijoittui tutkimuksessa jaetulle kärkisijalle myös asiakastyytyväisyyttä mitattaessa.

Alexandria sai selvästi keskiarvoa paremmat laatupisteet yhteensä kymmenestä palvelun laatua mittaavasta ominaisuudesta, jota vastaajat pitivät erittäin tärkeinä. Asiakaspalvelun lisäksi tuottotavoitteiden saavuttaminen ja kulujen raportointi nousevat Alexandrian tuloksissa hyvälle tasolle. Eniten kehitettävää asiakkaat näkevät Alexandrian sähköisten palveluiden valikoimassa.