Alexandrian asiakastyytyväisyys noussut uuteen ennätykseensä vuonna 2021

Alexandrian asiakastyytyväisyys on noussut tasaisesti viime vuosina. Kuluvana vuonna kaikkien asiakastyytyväisyyden osa-alueiden lukemat ovat nousseet uusiin huippuihinsa.

Alexandrian asiakastyytyväisyyttä on mitattu samalla menetelmällä vuoden 2019 alusta lähtien, vuosittain palautekyselyihin saadaan yli 10 000 vastausta. Yleisimmin käytetty tyytyväisyyden mittari, suositteluaste (Net Promoter Score, NPS) on jatkanut nousuaan vuoden 2021 aikana. NPS vastaa kysymykseen ”Kuinka todennäköisesti suosittelisit yrityksen tuotetta tai palvelua ystävällesi tai kollegallesi?” Vuoden 2021 aikana Alexandrian NPS on noussut tähän mennessä korkeimpaan tasoonsa, lukuun 54 (51 2020).

Asiakaspalautteiden osa-alueet tasapainossa

Alexandria kysyy palautetta aina asiakastapaamisen jälkeen. Esimerkiksi vuonna 2021 vastauksia on kertynyt jo yli 10000 kappaletta. Suuri palautemäärä on tärkeä työkalu, se kertoo konkreettisesti mitkä asiat toimivat, ja missä on vielä parannettavaa.

Asiakaspalautteiden tulokset 2021

Asiakastyytyväisyys 1.11.2021

Mitkä syyt ovat nousujohteisen asiakastyytyväisyyden takana? ”Tyytyväiset asiakkaat ovat kaikkien yritysten elinehto, erityisesti näin on luottamusbisneksessä, jossa Alexandriakin toimii. Viime vuosina olemme lisänneet panostuksia monikanavaisiin palveluihin mm. uusimalla verkkotapaamiset ja salkkupalvelumme kokonaan. Esimerkiksi uudessa Omasalkussa on puoli vuotta julkaisun jälkeen enemmän käyttäjiä kuin vanhassa salkkupalvelussa oli koko historiansa aikana ja käyttäjämäärä kasvaa kiihtyvällä tahdilla.

Tämän vuoden panostukset henkilöstön osaamisen kehittämiseen ovat myös nostaneet palvelumme laatua entisestään. Tämän lisäksi tärkeä osa asiakaskaskokemusta ovat tarjoamamme sijoitustuotteet, jotka ovat menestyneet hyvin viime vuosina. Uskon että jatkuva ja määrätietoinen tuotteiden, palveluiden, prosessien ja kulttuurin kehittäminen auttaa meitä parantamaan asiakaskokemustamme myös tulevina vuosina” Alexandrian kehitys- ja koulutusjohtaja Pekka Junes kertoo.

Kuva: Alexandrian asiakaspalautekyselyt 1.1.-1.11.2021. Yhteensä 9500 vastaajaa, asteikko 1-10.