Alexandrian asiakastyytyväisyys kaikkien aikojen korkeimmalla tasolla

Alexandrian asiakastyytyväisyys nousi elokuussa kaikkien aikojen korkeimmalle tasolleen, suositteluastetta mittaavan NPS -luvun ollessa 50.

Alexandrian asiakastyytyväisyyttä on mitattu nykyisellä tavalla vuoden 2019 alusta saakka. Palautteiden eri osa-alueet ovat olleet tasaisen korkealla koko ajan, yleisimmin käytetty tyytyväisyyden mittari, suositteluaste (Net Promoter Score, NPS) on ollut nousussa erityisesti tänä vuonna. NPS vastaa kysymykseen ”Kuinka todennäköisesti suosittelisit yrityksen tuotetta tai palvelua ystävällesi tai kollegallesi?” Elokuussa Alexandrian NPS nousi tähän mennessä korkeimpaan tasoonsa, lukuun 50. Tällä luvulla sijoitutaan kotimaisen finanssi- ja vakuutusyhtiöiden vertailussa kolmen kärkeen*

Asiakaspalautteiden osa-alueet tasapainossa

Alexandria kysyy palautetta aina asiakastapaamisen jälkeen. Esimerkiksi vuonna 2020 vastauksia on kertynyt jo 7500 kappaletta. Suuri palautemäärä on tärkeä työkalu, se kertoo konkreettisesti mitkä asiat toimivat, ja missä on vielä parannettavaa.

Asiakaspalautteiden tulokset 2020

Asiakastyytyväisyys kuva 24.9.2020 Alexandrian asiakaspalautekyselyt 1.1.-24.9.2020. Yhteensä 7500 vastaajaa, asteikko 1-10.

*Lähde IRO Research & Consulting / Suomen parhaat -tutkimus 2020